Пн - Пт з 08:30 до 18:30
29000, Україна, м. Хмельницький, пров. Козацький, 47/2 Черга в ХЗДО №55
Узагальнення результатів вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів
в Хмельницькому закладі дошкільної освіти №55 “Намистинка” (2023/2024 н. р.)
за напрямом “Управлінські процеси ЗДО” та визначення рівня їх якості
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та ВСЗЯО | Критерії
оцінювання |
Індикатори оцінювання | Методи збору інформації | Результат | Рівень | Шляхи вдосконалення |
4.1. Сформована стратегія розвитку закладу дошкільної освіти | 4.1.1. У закладі дошкільної освіти є документ, що визначає стратегію розвитку закладу | 4.1.1.1. Документ щодо стратегічного розвитку закладу дошкільної освіти, який відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти, обсяг та джерела фінансування) | 4.1.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
В закладі відсутній документ, що визначає стратегію розвитку закладу | Низький | Формування стратегії розвитку ЗДО, створення документу щодо стратегічного розвитку ЗДО, який відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти, обсяг та джерела фінансування) |
4.1.2. У закладі дошкільної освіти є план роботи на навчальний рік та літній період | 4.1.2.1. План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності | 4.1.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
У закладі дошкільної освіти є план роботи на навчальний рік та літній період | Високий | ||
4.1.2.2. Працівники закладу дошкільної освіти та батьки здобувачів дошкільної освіти залучаються до розроблення плану роботи закладу освіти | 4.1.2.2. Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування батьків, педагогічних працівників) | Працівники закладу дошкільної освіти (30 %) залучаються до розроблення плану роботи закладу освіти (60% залучаються частково). В серпні 2023 р. надіслано запитання https://forms.gle/xsUC1Xi1TFMdwvDw6 4 педагога (Балукова А.І., Височенко С.С., Пархомчук С.М., Сігінішина І.А.) не надали відповіді на анкету. Прийнятий на посаду вихователя в листопаді 2023 р. – 1 педагог. | Потребує покращення | Залучення батьків здобувачів дошкільної освіти та використання комбінованих форм анкетування серед педагогів щодо розроблення плану роботи закладу освіти. | ||
4.1.3. У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти | 4.1.3.1. Здійснюється систематичний аналіз функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти | 4.1.3.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
|
|||
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм | 4.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища | 4.2.1.1. Працівники та батьки здобувачів дошкільної освіти задоволені психологічним кліматом у ЗДО і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними | 4.2.1.1. Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) | 40 % педагогів задоволені загальним психологічним кліматом у ЗДО і діями
керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ним. |
Потребує покращення | Визначення шляхів удосконалення психологічно комфортного середовища та формування відносин довіри та конструктивної співпраці між керівником та працівниками, батьками здобувачів дошкільної освіти |
4.2.2. Заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах | 4.2.2.1. Забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти/ інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах) | 4.2.2.1. Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників)
|
ЗДО оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах. Забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт ЗДО, сторінка у соціальних мережах). | Високий | 37% опитаних (через запропоновані GOOGLE форми) отримують інформацію через сайт закладу, 40% – сторінку закладу в Facebook. 84% опитаних цікавлять фотозвіти проведених заходів, 71% інформація про освітній процес, 53% – досягнення закладу, 34% – консультації спеціалістів, 32% – фінансова звітність закладу. | |
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників | 4.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатних нормативів та типу закладу | 4.3.1.1. Укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій) | 4.3.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування педагогічних працівників) |
Укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій) на 92 %. Вакансія – практичний психолог ЗДО | Високий | |
4.3.1.2. Педагогічних працівників закладу дошкільної освіти приймають на роботу та звільняють з роботи з урахуванням вимог чинного законодавства | 4.3.1.2. Вивчення документації | Всі педагогічні працівники закладу прийнятті на роботу відповідно до вимог чинного законодавства. Усі мають педагогічну освіту, 92% з яких вищу. Перед початком роботи педагоги, як і всі працівники закладу обов’язково проходять медичний огляд. Та огляд у психіатра. На кожного педагога формується особова справа в якій зберігаються копії всіх необхідних документів. Звільнення педагогів відбувається відповідно до КЗпПУ. | Високий | |||
4.3.2. Керівник закладу дошкільної освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності | 4.3.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності | 4.3.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
Відповідного до чинного законодавства: “Положення про надання щорічної грошової винагороди за сумлінну працю та зразкове виконання педагогічними працівниками своїх обов’язків” | Достатній | ||
4.3.3. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників | 4.3.3.1. Керівник створює умови для підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес | 4.3.3.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування педагогічних працівників) |
70 % педагогів вважають, що керівник ЗДО створює умови для постійного підвищення
кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес |
Достатній | ||
4.4. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвитку громадського самоврядування
|
4.4.1. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу | 4.4.1.1. Працівники вважають, що їх права не порушуються | 4.4.1.1.
Опитування (анкетування педагогічних працівників)
|
40% педагогів вважають, що їх права не порушуються
|
Потребує покращення | |
4.4.1.2. Права дітей в закладі дошкільної освіти не порушуються | 4.4.1.2.
Опитування (анкетування батьків) |
88% батьків здобувачів освіти впевнені, що права дітей в ЗДО не порушуються | Високий | |||
4.4.2. У закладі дошкільної освіти створені умови для розвитку громадського самоврядування | 4.4.2.1. У закладі діють органи громадського самоврядування, пропозиції працівників закладу та батьків здобувачів освіти враховуються під час прийняття управлінських рішень | 4.4.2.1. Вивчення документації.
Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Лише 30% педагогів вважають, що керівник сприяє дії органів громадського самоврядування, пропозиції педагогів враховуються
під час прийняття управлінських рішень |
Потребує покращення | Створення умов для розвитку громадського самоврядування, врахування пропозицій працівників ЗДО та батьків здобувачів освіти під час прийняття управлінських рішень | |
4.4.3. Встановлено режим роботи закладу дошкільної освіти | 4.4.3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу | 4.4.3.1. Вивчення документації
Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Режим роботи ЗДО враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу частково (50% опитаних). Батьки висловили пропозиції щодо зміни графіку прийому дітей до 09.00, а не до 08.30. | Достатній | ||
4.4.4. У закладі дошкільної освіти у належному стані утримується матеріально-технічна база | 4.4.4.1. Керівник вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу | 4.4.4.1.Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
77% опитаних (батьків, педагогічних працівників) вважають, що керівник вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу | Високий | ||
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності | 4.5.1. Заклад дошкільної освіти впроваджує та дотримується політики академічної доброчесності | 4.5.1.1. Керівник забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення | 4.5.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
В закладі розроблено і затверджено Положення про академічну доброчесність | Високий | |
4.5.1.2. Педагогічні працівники дотримуються політики академічної доброчесності під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності | 4.5.1.2. Опитування (анкетування педагогічних працівників) | 90 % педагогічних працівників дотримуються політики академічної доброчесності під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності | Високий | |||
4.5.2. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції | 4.5.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції | 4.5.3.1. Вивчення документації
Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
70% опитаних вважають, що керівник ЗДО забезпечує проведення освітніх та інформаційних
заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції |
Достатній |
Узагальнення результатів вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів
в Хмельницькому закладі дошкільної освіти №55 “Намистинка” (2023/2024 н. р.)
за напрямом “Фахова діяльність педагогічних працівників ЗДО”
та визначення рівня їх якості
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та ВСЗЯО | Критерії
оцінювання |
Індикатори оцінювання | Методи збору інформації | Результат | Рівень | Шляхи вдосконалення |
3.1.
Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу
|
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність | 3.1.1.1. Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педагогічною радою | 3.1.1.1.
Вивчення документації Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу в ЗДО розглядаються та схвалюються педагогічною радою (протокол № 1 від 31.08.2023 р.) | Високий | |
3.1.1.2. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти планують освітній процес та оцінюють його результативність | 3.1.1.2.
Вивчення документації Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
|
Педагогічні працівники ЗДО планують освітній процес та оцінюють його результативність. Аналізують результативність під час проміжного та підсумкового моніторингу 87% педагогів | Високий | |||
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують технології та методики, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями | 3.1.2.1. Педагогічні працівники організовують освітній процес з урахуванням вікових, фізіологічних та психологічних особливостей дітей, їх індивідуальні можливості та потреби, гнучко та варіативно застосовують форми та методи організації освітнього процесу | 3.1.2.1. Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти)
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Педагоги ЗДО організовують освітній процес з урахуванням вікових, фізіологічних та психологічних особливостей дітей, гнучко та варіативно застосовують форми та методи організації освітнього процесу | Високий | ||
3.1.2.2. Педагогічні працівники застосовують інформаційно-комунікаційні технології | 3.1.2.2. Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників)
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Педагогічні працівники застосовують інформаційно-
комунікаційні технології (60 % педагогів постійно, 40 % частково) Вдосконалення інформаційно-комунікаційного освітнього середовища |
Достатній | Потребує покращення якість забезпечення доступу до мережі Інтернет через роутер (інше) | ||
3.1.2.3. Педагогічні працівники застосовують особистісно орієнтовані технології | 3.1.2.3. Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) |
Педагогічні працівники застосовують особистісно орієнтовані технології частково | Потребує покращення | Вивчення та впровадження особистісно орієнтованих технологій в освітній діяльності | ||
3.1.3. Педагогічні працівники використовують та/або створюють освітні ресурси | 3.1.3.1. Педагогічні працівники використовують та/або створюють освітні ресурси (методичні розробки, презентації, блоги, веб-сайти тощо), мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки | 3.1.3.1.
Вивчення документації Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування педагогічних працівників) |
Педагогічні працівники (100%) використовують, створюють (84%) освітні ресурси (методичні розробки, презентації) мають блоги, веб-сайти (16%), мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки (61%)
|
Достатній | ||
3.1.4. У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова | 3.1.4.1. Працівники закладу дошкільної освіти сприяють популяризації державної мови | 3.1.4.1. Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) | Працівники ЗДО (100%) сприяють популяризації державної мови | Високий | ||
3.1.4.2. У роботі зі здобувачами дошкільної освіти педагогічні працівники створюють умови для опанування дітьми державної мови | 3.1.4.2. Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) | У роботі зі здобувачами дошкільної освіти педагогічні працівники створюють умови для опанування дітьми державної мови | Високий | |||
3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників
|
3.2.1. Педагогічні працівники підвищують кваліфікацію | 3.2.1.1. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної компетентності | 3.2.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Педагогічні працівники ЗДО обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної компетентності | Високий | |
3.2.2. Педагогічні працівники є учасниками методичної роботи закладу | 3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь у діяльності професійних спільнот закладу (робочі, творчі, моніторингові групи), проводять майстер-класи, консультації тощо) | 3.2.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Педагогічні працівники беруть участь у діяльності професійних спільнот закладу (робочі, творчі, моніторингові групи), проводять майстер-класи, консультації тощо) | Високий | ||
3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу | 3.3.1. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками з питань розвитку, навчання та виховання дітей, забезпечують постійний зворотній зв’язок | 3.3.1.1. Налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці | 3.3.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування батьків, педагогічних працівників)
|
Налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці
https://docs.google.com/forms/d/1YdhBhUh2PbA_cPcogJKdAN7t4fmVsuUFLWKAoteJFrY/edit#responses
|
Високий | |
3.3.2. У закладі дошкільної освіти налагоджена практика педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці | 3.3.2.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (конференції, майстер-класи, семінари, наставництво тощо) | 3.3.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (конференції, майстер-класи, семінари). Наставництво потребує покращення та вдосконалення
|
Достатній/
потребує покращення |
Вдосконалення діяльності
“Школи педагога- початківця” в 2024/ |
|
3.3.3. У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу | 3.3.3.1. Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини, сприяють її особистісному розвиткові | 3.3.3.1. Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти)
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини, сприяють її особистісному розвиткові (впевнені 82% батьків та 90% педагогів) | Високий | ||
3.4. Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти | 3.4.1. У закладі дошкільної освіти
організована система методичної роботи |
3.4.1.1. Методична робота закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги | 3.4.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
100% педагогів вважають, що методична робота ЗДО спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги | Високий | |
3.4.1.2. Забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти | 3.4.1.2. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю вихователем методистом) |
Забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти частково (через запровадження військового стану не проводяться екскурсії в школу) | Достатній | Організація взаємовідвідування занять/уроків педагогами закладів освіти (ЗДО та початкової школи) | ||
3.4.1.3. Методичний простір є інформативним, змістовним, доступним, сучасним; задовольняє потреби педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні | 2.Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
Методичний простір відповідає вказаному критерію частково – 60% педагогів | Потребує покращення | Організація підписки на сучасні фахові періодичні видання, наповнення навчально-
методичною літературою, посібниками |
Узагальнення результатів вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів
в Хмельницькому закладі дошкільної освіти №55 “Намистинка” (2023/2024 н. р.)
за напрямом “Освітнє середовище ЗДО” та визначення рівня їх якості
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та ВСЗЯО | Критерії
оцінювання |
Індикатори оцінювання | Методи збору інформації | Результат | Рівень | Шляхи вдосконалення |
1.1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці | 1.1.1. Територія, будівлі та приміщення закладу дошкільної освіти мають належні умови, є безпечними та доступними | 1.1.1.1. Улаштування території та приміщень закладу дошкільної освіти, споруди і обладнання є безпечними | 1.1.1.1
Вивчення документації Спостереження (освітнє середовище) Опитування |
Більшість опитаних (батьків здобувачів освіти, членів колективу) вважають, що територія та приміщення ЗДО, споруди і обладнання є безпечними https://docs.google.com/forms/d/1BDIRT7conreMD6jcfTR-YUFKnAq_fBuVZ_UDIjgDur4/edit#responses | Високий | |
1.1.1.2. Забезпечується архітектурна доступність території та приміщень будівлі | 1.1.1.2.
Спостереження (освітнє середовище). Опитування |
Забезпечено можливість безперешкодного руху територією закладу (70% опитаних). Безбар’єрний доступ до будівлі, приміщення частково потребує вдосконалення | Достатній | Забезпечення безбар’єрного доступу до будівлі, приміщення групи – встановлення пологого входу/пандусу, рельєфного та контрастного маркування перед та на кінці сходової частини | ||
1.1.1.3. Забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги | 1.1.1.3
Спостереження (освітнє середовище) Опитування
|
77% (с.а.) опитаних вважають, що в ЗДО забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги
|
Високий | |||
1.1.1.4. Облаштовано та використовується ресурсна кімната/осередок для проведення відповідних занять зі здобувачами дошкільної освіти з особливими освітніми потребами | 1.1.1.4. Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з керівником)
|
В ЗДО не облаштована ресурсна кімната/осередок для проведення відповідних занять зі здобувачами дошкільної освіти з ООП.
|
Відповідно до висновків Хмельницького ІРЦ №2 (в 2023/2024 н.р.) про проведення КППО дітей з ООП, що потребують облаштування ресурсної кімнати не виявлено | |||
1.1.2. Заклад дошкільної освіти має приміщення з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу та профілю закладу | 1.1.2.1. Обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним вимогам | 1.1.2.1. Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
Меблі у групі підібрані відповідно до зросту (довжини тіла) дітей – 82%, меблі світлих тонів, матові, переважно без блиску – 84%, в туалетній кімнаті групи дітей раннього віку наявний стелажу для горщиків – 80% опитаних, спальні обладнано безпечними стаціонарними ліжками, що відповідають віку та зросту дитини, та шафами для білизни – 77%. | Високий | ||
1.1.2.2. Приміщення для роботи із здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу | 1.1.2.2.
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних) |
40% педагогів вважають, що приміщення для роботи із здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу. 87% батьків здобувачів освіти вважають, що групові приміщення облаштовано та забезпечено обладнанням/
матеріалами, посібниками/ атрибутами |
Достатній | |||
1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх | 1.1.3.1. Проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | 1.1.3.1.
Вивчення документації Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування педагогічних працівників)
|
У закладі проводяться навчання/
інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Ведеться необхідна документація |
Високий | ||
1.1.3.2. Працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | 1.1.3.2. Вивчення документації Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з керівником)
|
Працівники ЗДО дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | Високий | |||
1.1.4. У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти | 1.1.4.1. Організовано безпечне харчування | 1.1.4.1. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Режим харчування, затверджений керівником закладу; денне меню із зазначенням виходу кожної страви, оприлюднені в інформаційному куточку для батьків групи – 84 %,
в приміщенні групової кухні розміщений графік видачі їжі, який завірений керівником закладу – 100%, в групі наявні таблиці, в яких визначається об’єм порції, що мають отримати діти вікової групи – 65%. Час видачі готових страв з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимом дня групи. Забезпечено питний режим. 70 % педагогів впевнені, що в ЗДО організовано безпечне харчування. |
Високий | ||
1.1.4.2. Забезпечено різноманітне, збалансоване харчування, виконуються норми харчування | 1.1.4.2. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником)
|
Перспективне чотирьохтижневе меню на кожну пору року розробляється головним технологом ДОН Хмельницької міської ради та затверджується “Держпродспоживслужбою”
Відповідно до нього сестра медична з дієт. харчування складає щоденне меню. За підсумками І кварталу 2024 року найкраще виконуються норми харчування по таким групам продуктів: крупи – 105%, картопля – 100%, хліб – 100%, свинина – 100%, масло вершкове – 100%, молоко – 100%, найнижчі показники фрукти – 44%. |
Достатній | |||
1.1.4.3. Харчування здобувачів дошкільної освіти здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог | 1.1.4.3.
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником) |
Відра, каструлі, ополоники у групі виміряні і відповідно промарковані; не використовується пластмасовий посуд багаторазового використання, пощерблений посуд та емальований з пошкодженою емаллю; кількість столового посуду у групі відповідає кількості дітей за списком; помічник вихователя групи у чистому санітарному одязі, доставляє їжу у групу лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях | Високий | |||
1.1.4.4. Створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок у здобувачів дошкільної освіти | 1.1.4.4. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
За дитиною закріплено постійне місце за столом, розмір стола та стільця відповідає до зросту дитини – 81%; перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню – 92%; туалетна кімната обладнана вішалками для рушників, які закріплені за кожною дитиною та відповідно промарковані; Наявні рукомийники, мило, туалетний папір. Створено умови для формування культурно-гігієнічних
навичок здобувачів дошкільної освіти – 70% опитаних |
Високий | |||
1.1.5. У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти | 1.1.5.1. Забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога | 1.1.5.1. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
92% вважають, що в ЗДО забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога | Високий | ||
1.1.5.2. Проводиться фізкультурно-оздоровча робота у різних формах та здоров’язбережувальні заходи | 1.1.5.2. Вивчення документації
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) Опитування (інтерв’ю з вихователем –методистом) |
Педагоги ведуть Листок здоров’я; фізкультурно-
оздоровча робота систематично фіксується в перспективних та календарних планах педагогів; педагоги планують фізкультурні комплекси на свіжому повітрі; учасники освітнього процесу приймають участь у масових заходах, дійствах фізкультурно- оздоровчого циклу |
Достатній | |||
1.1.5.3. Вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму | 1.1.5.3. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
У групі проводяться обмежувальні протиепідемічні заходи (карантин) у разі виявлення інфекційного захворювання – 86%; здійснюється щоденно дезінфекція приміщень групи – 92%; у приміщеннях встановлено бактерицидні лампи (екрановані та відкриті): дезінфекція приміщень бактер. лампами проводиться за відсутності дітей та працівників відповідно до інструкції – 43%; іграшки обробляються дезінфекційними засобами згідно санітарним норм – 89% опитаних. | Достатній | |||
1.1.5.4. Проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя | 1.1.5.4. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників) |
В інформаційних куточках груп висвітлено питання щодо раціонального харчування здобувачів дошкільної освіти; загартування та здорового способу життя; оздоровчо-
фізкультурних заходів. Наявні матеріали для просвітницької роботи/різних форм роботи з батьками щодо фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей групи |
Високий | |||
1.1.5.5. Наявне фізкультурно-
спортивне обладнання та інвентар для розвитку основних рухів та фізичних якостей здобувачів дошкільної освіти |
1.1.5.6. Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
Наявне фізкультурне обладнання для розвитку рухів; іграшки та обладнання для ігор та вправ спортивного характеру, для розвитку рухів, рухової активності; приладдя і допоміжний інвентар, фізкультурний інвентар для організації рухової активності на свіжому повітрі | Достатній | |||
1.1.5.6. Здійснюється медико-педагогічний контроль за організацією фізичного виховання | 1.1.5.7. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Здійснюється медико-
педагогічний контроль за організацією фізичного виховання |
Достатній | |||
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації | 1.2.1. Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу | 1.2.1.1. Керівник та працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому | 1.2.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником) |
Згідно річного плану роботи 2023-2024 н.р. розроблений план заходів по виявленню та запобіганню ознак булінгу та іншого насильства. Видано наказ №62 від 26.09.2023р “Про запобігання булінгу в закладі”. | Достатній | |
1.2.1.2. Розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка | 1.2.1.2. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
В ЗДО розроблено та виконується план заходів із запобігання
проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого- соціальна підтримка (60 % опитаних) |
Достатній | |||
1.2.1.3. Працівники та батьки вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним | 1.2.1.3. Опитування
(анкетування батьків, педагогічних працівників) |
40% педагогів та 82% батьків вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним | Потребує покращення | |||
1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору
|
1.3.1. У закладі дошкільної освіти створено умови для організації освітнього процесу, інтеграції та соціальної адаптації здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами | 1.3.1.1. Забезпечується проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами, що визначені індивідуальною програмою розвитку (у разі потреби) | 1.3.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю вихователем методистом) Спостереження (за організацією життєдіяльності дітей) |
|||
1.3.1.2. Організовано освітній процес для дітей із особливими освітніми потребами (створено команду психолого-педагогічного супроводу, розроблено індивідуальні програми розвитку), відстежується результативність діяльності команди психолого-педагогічного супроводу тощо (за потребою) | 1.3.1.2.
Вивчення документації Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
|
|||||
1.3.2. Заклад дошкільної освіти взаємодіє із батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-
ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) |
1.3.2.1. Індивідуальні програми розвитку розробляються за участі батьків та створюються умови для залучення асистента дитини в освітній процес (за потребою) | 1.3.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
|
||||
1.3.2.2. Є асистент вихователя який у співпраці з педагогами організовує освітній процес | 1.3.2.2. Вивчення документації
Спостереження (за організацією життєдіяльності дітей) |
|||||
1.3.2.3. Забезпечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром чи іншими закладами (за потреби) щодо супроводу та підтримки здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами | 1.3.2.3. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
|
Забезпечується співпраця з інклюзивно-
ресурсним центром щодо супроводу та підтримки здобувачів дошкільної освіти логопедичної групи ЗДО |
Високий | |||
1.3.3. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти спрямоване на реалізацію завдань державного стандарту | 1.3.3.1. Предметно-просторове розвивальне середовище, створене в основних приміщеннях закладу дошкільної освіти, відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти та сприяє формуванню у них ключових компетентностей | 1.3.3.1. Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з керівником)
|
У групах ЗДО створено предметно-
просторове розвивальне середовище, що відповідає віковим особливостям здобувачів освіти, сприяє формуванню у них ключових компетентностей – змістовно- насичене, динамічне, багатофункціональне, безпечне |
Високий | ||
1.3.3.2. Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування предметно-просторового розвивального середовища у закладі дошкільної освіти відповідає встановленим вимогам | 1.3.3.2. Спостереження (освітнє середовище)
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Добір іграшок, посібників та обладнання куточків у групах відповідає вимогам Примірного переліку ігрового та навчально-
дидактичного обладнання для ЗДО |
Достатній |
Узагальнення результатів вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів
в Хмельницькому закладі дошкільної освіти №55 “Намистинка” (2023/2024 н. р.)
за напрямом “Здобувачі дошкільної освіти.
Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду”
та визначення рівня їх якості
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти | Критерії
оцінювання |
Індикатори оцінювання | Методи збору інформації | Результат | Рівень | Шляхи вдосконалення |
2.1. Дотримання вимог державного стандарту
|
2.1.1. У закладі дошкільної освіти реалізується державний стандарт
|
2.1.1.1. Організовується освітній процес відповідно до освітньої програми (програм) що повністю забезпечує реалізацію Державного стандарту | 2.1.1.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)
|
Організовується освітній процес відповідно до освітньої програми, що повністю забезпечує реалізацію Державного стандарту. Педагоги ознайомлені та реалізують Освітню програму ЗДО; перспективні та календарні плани педагогів містять інформацію, що підтверджує організацію освітнього процесу відповідно до освітньої програми | Високий | |
2.1.1.2. Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сприяє набуттю дитиною ключових компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою державного стандарту | 2.1.1.2. Вивчення документації
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сприяє набуттю дитиною ключових компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою державного стандарту | Високий | |||
2.1.1.3. Створюються умови для реалізації варіативної складової державного стандарту, для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки, студії, секції (за згодою батьків та з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів дошкільної освіти) | 2.1.1.3. Вивчення документації
Спостереження (освітнє середовище) Опитування (інтерв’ю з керівником)
|
Створюються умови для реалізації варіативної складової державного стандарту, для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки, студії, секції . Наявні заяви батьків, розклад занять( гуртків), список дітей затверджений керівником закладу. Наявні навчально-методичний матеріал, ТЗН. | Високий | |||
2.1.2. У закладі дошкільної освіти здійснюється внутрішній моніторинг розвитку компетентностей здобувачів дошкільної освіти | 2.1.2.1. Здійснюється аналіз розвитку компетентностей здобувачів дошкільної освіти, приймаються відповідні управлінські рішення щодо корекції освітнього процесу і розвитку здобувача | 2.1.2.1. Вивчення документації
Опитування (інтерв’ю з керівником, вихователем методистом)
|
Наявні діагностичний інструментарій відповідно напрямів та віку дітей, узагальнюючі матеріали за результатами вивчення | Високий | ||
2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
|
2.2.1. У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання розпорядку дня | 2.2.1.1. Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі | 2.2.1.1.Вивчення документації
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, анкетування батьків, педагогічних працівників) |
Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним
нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку 80% |
Високий | |
2.2.1.2. Гранично допустиме навчальне навантаження відповідає віку здобувачів дошкільної освіти | 2.2.1.2. Вивчення документації
Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти) Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом) |
Гранично допустиме навчальне навантаження відповідає віку здобувачів дошкільної освіти | Високий |