+38 (0382) 65-84-95

Пн - Пт з 07:00 до 19:00

29000, Україна, м. Хмельницький, пров. Козацький, 47/2 Черга в ХЗДО №55

Нормативна база

Закон України “Про дошкільну освіту

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text

“Положення про заклад дошкільної освіти”

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2003-%D0%BF#Text

Наказ України “Про затверддження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів”

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16#Text

 

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Хмельницького закладу дошкільної освіти №55

“Намистинка”

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
    • Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Хмельницького закладу дошкільної освіти №55 “Намистинка” (далі – Положення) є внутрішнім нормативним актом, який закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між учасниками освітнього процесу, спрямованим на забезпечення якісних освітніх послуг здобувачам освіти.
    • Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН

«Права дитини», Законів України «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про запобігання корупції», «Про авторське право і суміжні права»,

«Про видавничу справу», Цивільного Кодексу України, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку Хмельницького закладу дошкільної освіти

№55 “Намистинка” (далі – ХЗДО №55) , Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.

 

  1. ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ 1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися усі учасники освітнього процесу під час навчання, виховання, викладання та провадження науково-педагогічної (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів освітнього процесу, та\або наукових (творчих) досягнень.
    • Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками ХЗДО

№55 передбачає: повагу до здобувачів освіти, їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства,

 

національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявної судимості, а також інших обставин; дотримання загальноприйнятих етичних норм, положень Конституції України, норм законодавства України, локальних нормативних актів закладу дошкільної освіти; незалежність професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій; посилання на джерела інформації у разі використання ідей, методичних розробок, тверджень, відомостей, написання\узагальнення досвіду роботи, творчих робіт, розпорядчих документів; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про методи і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; надання якісних освітніх послуг з використанням у практичній професійній діяльності інноваційних технологій у галузі дошкільної освіти, сучасних методів навчання; обов’язкову присутність та активну участь на засіданнях педагогічної ради, колегіальну відповідальність за прийняті рішення; дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики; дотримання законодавства із запобігання корупції та хабарництва; збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу; об’єктивне та неупереджене оцінювання результатів розвитку, навчання і виховання здобувачів освіти за результатами педагогічної діагностики та моніторингу; ефективне виконання педагогічними працівниками своїх посадових обов’язків; постійну самоосвіту, участь у програмах підвищеннякваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання, самовдосконалення; не розголошування конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства у сфері інформації та звернень громадян; несення відповідальності за порушення академічної доброчесності.

 

процесу (батьками, вихованцями) передбачає: виховання у дітей поваги до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини; дотримання законів та етичних норм;                 відповідальне ставлення    до власного  здоров’я,           здоров’я оточуючих і довкілля; піклування про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяння розвитку її здібностей; формування навичок здорового способу життя; виховання у дитини поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання українців; сприяння виконання дитиною освітньої програми та досягнення дитиною передбачених нею результатів розвитку,                 навчання  і                      виховання; особисту     відповідальність                за     виконання покладених функцій і завдань; особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей (правди, чесності, справедливості, гуманізму, толерантності, працелюбства, взаємоповаги, патріотизму); повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів дитини та інших учасників освітнього процесу (педагогічних та інших працівників закладу дошкільної освіти, батьків, вихованців); використання у робочій взаємодії лише перевірених та достовірних фактів і джерел інформації; недопущення фальсифікування чи фабрикування інформації з метою використання для власних цілей; недопущення дій щодо пропонування  хабара  за  отримання  будь-яких переваг під час вирішення робочих питань та тих, які пов’язані із наданням освітніх послуг; дотримання установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ХЗДО №55; несення відповідальності за порушення академічної доброчесності.

 

Конституції України, законів та підзаконних актів;

–   соціальна справедливість: у взаємовідносинах між членами колективу важливим є забезпечення свободи, справедливості, розвитку особистості та її активної участі у житті держави та закладу дошкільної освіти; повага до гідності кожної особи; нетерпимості щодо аморальної та неетичної поведінки;

обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (науково-педагогічної, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; академічний плагіат – представлення чи оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та\або відтворення опублікованих текстів

 

(оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства чи посилань;

самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів; фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

хабарництво – це надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ’єктивне оцінювання – це свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 

числі з мережі Інтернет, без належних посилань;

 

  1. ЕТИЧНІ НОРМИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
    • Педагогічний працівник має дотримуватися морально-етичних норм і правил поведінки академічної доброчесності, зокрема:

 

перешкоджання освітній діяльності членів колективу та психологічного тиску на них;

  1. ЗАХОДИ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ, ВИЯВЛЕННЯ І ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТІВ ПОРУШЕННЯ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ 4.1. З метою попередження недотримання норм і правил академічної доброчесності здійснювати:

4.2. При прийомі на роботу працівник ознайомлюється з Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Положенням (під розписку). 4.3. Положення доводиться до батьківської громади на загальних зборах (конференції) та в обов’язковому порядку оприлюднюється на сайті ХЗДО №55.

4.4. Педагогічні працівники у процесі провадження освітньої діяльності мають дотримуватися професійної етики, академічної доброчесності та умов даного

 

Положення; проводити роз’яснювально-просвітницьку роботу серед колег та батьків вихованців щодо необхідності дотримання норм етичної поведінки у ХЗДО №55 та неприпустимості порушень академічної доброчесності. 4.5. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники ХЗДО №55 можуть бути притягнуті до академічної відповідальності: – дисциплінарної;

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
    • З метою виконання учасниками освітнього процесу усіх норм цього Положення у ХЗДО №55 створюється незалежний орган – Комісія з питань академічної доброчесності (далі – Комісія).
    • У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом ХЗДО №55, Правилами внутрішнього трудового розпорядку , іншими нормативними актами закладу та цим Положенням.
    • Комісія наділяється правом розглядати питання порушення морально-правових норм цього Положення за потребою, або одержувати і розглядати заяви про порушення учасниками освітнього процесу правил

 

академічної доброчесності з наданням відповідних пропозицій адміністрації закладу щодо притягнення до академічної відповідальності.

 

  1. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
    • Це Положення затверджується рішенням педагогічної ради ХЗДО №55 та вводиться в дію наказом директора закладу.
    • Зміни та доповнення до Положення можуть вноситися будь-ким із учасників освітнього процесу з подальшим розглядом на педагогічній раді. Рішення педагогічної ради вводитися у дію наказом директора. 6.3. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу ХЗДО №55 публікується на офіційному веб-сайті закладу з метою забезпечення публічного доступу до його тексту та змісту.

 

6.4.  Контроль  за  дотриманням  норм  академічної  доброчесності та етики покладається на директора ХЗДО №55.

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

наказом ЗДО № 55 «Намистинка» від 09.12.2021 р. № 78

ПОГОДЖЕНО:

Педагогічної ради від

08.12.2021р.

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти № 55 «Намистинка» Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, Хмельницької області

 

1.    Загальні положення

«Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.

2.           Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти №55 «Намистинка» Хмельницької міської ради»

2.2. Напрям 1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

Вимога 2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм  насильства та дискримінації.

Вимога 3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

2.3. Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти.

Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.

Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів освітньої діяльності кожного здобувача освіти.

Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності  до самооцінювання.

2.4. Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

 

Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;

Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:

Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти:

Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності:

2.5.  Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти

Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

 

 

Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних  норм

Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

 

3.         Система контролю за реалізацією процедур забезпечення якості освіти

включає: